Geografi T2 (BAB 4,5,6)
Untuk menghasilkan graf, anda boleh mengikut langkah-langkah berikut:
| |
Graf Bar Berganda
|
Ciri-ciri graf
bar berganda ialah:
|
Kaedah melukis
graf bar berganda.
Tajuk : Jumlah
Pelajar Sekolah SMK Dato' Seri Wan Mohamed, 2002 – 200
|
![]() |
Lelaki |
Perempuan |
Jumlah
|
2002
|
623
|
434
|
1057
|
2003
|
569
|
456
|
456
|
2004
|
573
|
479
|
1052
|
2005
|
492
|
560
|
1052
|
2006
|
440
|
650
|
1090
|
Jumlah Pelajar Sekolah SMK
Dato' Seri Wan Mohamed, 2002 – 2006
Tafsiran
- Pada tahun 2002, jumlah pelajar di SekolahSMK Dato' Seri
Wan Mohamed ialah seramai 1057 orang.
- Pada tahun 2003, jumlah pelajarnya berkurangan sebanyak 32
orang menjadikan bilangannya seramai 1025 orang.
- Pada tahun 2004, pelajar bertambah sebanyak 27 orang
menjadikan bilangannya seramai 1052 orang.
- Bilangan seramai 1052 orang berkekalan sehingga ke tahun
2005.
- Berbanding dengan pelajar lelaki, didapati pelajar
perempuan bertambah dari setahun ke setahun. Pertambahan yang paling
banyak sekali ialah antara tahun 2004 – 2005 iaitu sebanyak 81
orang.
- Pengurangan yang paling besar bagi pelajar lelaki ialah
antara tahun 2004 – 2005 iaitu sebanyak 81 orang
Graf
Garisan Berganda
|
Ciri-ciri utama
graf garisan berganda ialah:
|
Langkah-langkah
melukis graf garisan berganda.
|
Contoh
: Jadual dan graf garisan berganda.
Jadual menunjukkan eksport getah Malaysia ke
negara-negara terpilih 1990 - 1994
Negara
|
1990
|
1991
|
1992
|
1993
|
1994
|
China
|
150
|
120
|
250
|
330
|
350
|
India
|
130
|
80
|
150
|
270
|
250
|
Jepun
|
190
|
220
|
300
|
370
|
450
|
Tafsiran
|
0 comments:
Post a Comment